26 Mart 2012 Pazartesi

TAK-ÇIKAR



Geçen hafta matematik dersi konumuz çıkarma işleminde verilmeyen terimi bulmaydı. Somut bir konu olmadığı ve öğrencilerim henüz soyut döneme geçemedikleri için zorlanacağım-zorlanacakları bir konu olacağını tahmin etmiştim.
Bizim evle başladım anlatmaya... Kara kedi hikayesi ile anlattım...Olmadı, olmadı. Anlayan öğrenci sayısı beş- altı.
Hafta sonu bir de tak çıkar kartlarıyla deneyim bakalım dedim.Tak çıkarları pek sevmişlerdi.
Tamamen kendi uydurduğum bir çalışma ile bugün konuyu bir kez daha anlattım.
Uçağımız hareket halinde. Eksilen sorulunca yukarı çıkıyor, büyüyor ve topluyoruz. Çıkan sorulunca uçak inişe geçiyor, küçülüyor ve çıkarıyoruz gibi bir anlatımla konu büyük bir çoğunluk tarafından anlaşıldı. Mutluyum, mutluyuz, mutluuu...

 


 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder