1 Mart 2012 Perşembe

İki kırmızı,iki mavi


Matematikten örüntü konusunu işlemeye başladık. Bugün çocuklarımdan renkli boncuklar ve ipler getirmelerini istedim.
Boncuksuz örüntü anlatılır mı???





Benim pratik zekalı çocuklarım geçen yıl kullandığımız abaküslerini bozup boncuk olarak kullanmaya karar vermişler.Benim bile aklıma gelmedi :)
Başladık boncuklardan örüntü oluşturmaya. 2 kırmızı,2 mavi, 3 yeşil, 2 beyaz derken... bir de baktık kolyelerimiz, bilekliklerimiz oluşmuş.
Oluştu oluşmasına ama çocuklarım zamanlarının çoğunu yere düşen boncuklarını aramakla-toplamakla geçirdiler. Bir de öğretmenim benim kırmızım bitti, benim mavim bitti demekle...




Kimi doğum günü hediyesi olarak bir başkasına vermeye, kimi annesine hediye etmeye, kimi de kıyamayıp kendisi kullanmaya karar verdi.

Maksat öğrenmekti amacımız gerçekleşti....

                            


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder